Curs de autoinstruire in HTML

Limbajul HTML

Jucarii sexi
Inregistrati-va si puteti plasa pagina Web pe Geocities.

Top100
Cele mai bune pagini

HTML

HTML 4.0 Specification
Aici gasiti o descriere mai complexa despre limbajul HTML 4.0

HTML 4.01 Specification
Aici gasiti o descriere mai complexa despre limbajul HTML 4.01

validator.w3.org www.w3.org


DHTML

Click here for DHTML-Center Click here for dynamicdrive


Javascript

Javascript


Animatii

Click here for Animationcity Click here for Cooltext





UTT : UBM : HTML
                       Limbajul HTML
Autor: Barna Alexa
12. Javascript

Javascript este un limbaj de programare simplu , de tip script, pentru definirea comportamentului elementelor dintr-o pagina Web. Nu este acelasi lucru cu mult mai complexul limbaj de programare Java.
Javascript poate specifica , in mod obisnuit in doar cateva randuri , raspunsurile la actiuni sau evenimente cum ar fi deschiderea unei pagini, deplasarea mouse-ului intr-un anumit punct sau stergerea unui anumit camp dintr-un formular.

Cea mai simpla aplicatie Javscript este aceea care determina aparitia si derularea unui mesaj:

<html>
<head><script language="Javascript">

<!--
alert (" Apasati OK ! ")
-->
</script></head>
<body>
O fereastra cu mesaj !!! </body>
</html>

Scriptul este incadrat de marcajele <script>...</script> si totul este inglobat intr-un comentariu astfel incat programele de navigare care nu interpreteaza Javascript nu sunt derutate de scriptul in sine.

Multe evenimente pot fi gestionate cu Javascript.

Eveniment Se desfasoara atunci cand Handler de eveniment
blur utilizatorul elimina controlul de intare de pe un element al unui formular onBlur
click utilizatorul executa un click pe un element al unui formular sau pe o legatura onClick
change utilizatorul modifica valoarea unui text zona de text sau element de selectie onChange
focus utilizatorul atribuie unui element de formular control de intrare onFocus
load utilizatorul incarca pagina in progarmul de navigare onLoad
mouseover utilizatorul deplaseaza indicatorul mouse-ului deasupra unei legaturi sau a unei ancore onMouseover
select utilizatorul selecteaza campul de intare al unui element de formular onSelect
submit utilizatorul transmite un formular onSubmit
unload utilizatorul abandoneaza pagina onUnload

In urmatorul exemplu folosim evenimentul click.

<form> <input type="button" value="Apasa!" onClick="alert('Hello!')"> </form>

Acest
exemplu citeste numele si il saluta.

Un alt exemplu care modifica culoarea de fond a paginii.

In exemplul urmator modificam o imagine atunci cand cursorul este pozitionat pe aceasta.
Elementul cheie este acela ca exista doua versiuni alle fiecarei imagini: imaginea "on" (corespunzatoare cursorului pozitionat deasupra imaginii) si o imagine "off" (corespunzatoare cursorului pozitionat in exteriorul imaginii).
Incercati acest exemplu.

Elementul esential in acest exemplu este modul in care se pun in corespondenta evenimentele de activare si dezactivare cu evenimentele specifice: OnMouseOver si OnMouseOut. Primul invoca procedura Javascript activate atunci cand mouse-ul este plasat deasupra imaginii, iar cel de-al al doilea comuta imaginea la situatia initiala atunci cand mouse-ul este in exteriorul acesteia.

Urmatoarele exemple sunt putin mai complicate.
Primul este un ceas digital.Al doilea un fisier cu meniuri popup.


1111
 
  Continut

  1. Ce este HTML ?
  2. Primii pasi
  3. Fonturi
  4. Blocuri de text
  5. Imagini
  6. Legaturi
  7. Liste
  8. Tabele
  9. Ferestre in Html
10. Formulare
11. Stiluri
12. Javascript
13. Tag-uri

       [ HOME ]



|  Ce este HTML ? | Primii pasi | Fonturi | Blocuri de text | Imagini | Legaturi | Liste | Tabele |
| Ferestre in HTML | Formulare | Stiluri | Javascript | Tag-uri |
[ HOME ]


Copyright © 2000 UBM
a_bsz@yahoo.com